Estades
Tenim un objectiu
Que totes les estades siguin una experiència a repetir
Us volem posar les cosses fàcils de manerea que amb el web tingueu tota la infomacio necessària possible per tal de preparar l’estada.
Per això els següents desplegables amb informació que us ajudarà en els preparatius de l’estada així com recordar els compromisos amb la casa i l’entorn.
Ara bé, entenem que volgueu venir a veure les instal·lacions abans de reservar perquè la visita permet visualitzar i intepretar junts molts altres aspectes (distàncies, espais, distribucions…) També sempre podeu trucar al 640139172 si és una qüestió organitzativa o al fixe del SALT (93 802 54 05) si és quelcom que poden resoldre els masovers.
FAQS GENERALS PER A TOTES LES ESTADES
Si veniu de Barcelona, passeu per Sabadell i Matadepera. El navegador us hi portarà. Si veniu de Manresa veniu pel Pont de Vilomara i si veniu de Berga, veniu per Navarcles. Des del Baix Llobregat millor pel Pont de Vilomara
L’accés a El SALT de troba a la dreta justament al quilòmetre 1,3 de la carretera BV 1223. I us queda ala dreta abans d’arribar a Mura si veniu de Matadepera o Talamanca o a l’esquerra si veniu de Mura.
QUÈ CAL PORTAR PER DORMIR
Heu de portar un sac o bé un llençol per possar sota la manta. Els llits s’equipen amb una funda del matalàs, coixí i funda de coixi per lo que per posar sota la manta es recomana portar un sac o un llençol.
Oferim la possibilitat de llogar el joc de llençols per 3,5€ i la tovallola de dutxa per 0,5€.
El SALT és responsable de determintats controls i s’obliga a determinades pràctiques higièniques.
Quan llogueu amb dret de cuina ja sigui per a tota l’estada o només per algun àpat, part d’aquestes responsabilitats recau sobre vosaltres, per lo que resteu obligats a portar a terme les bones pràctiques a continuació indicades:
És responsabilitat dels usuaris que optn per dret a cuina:
Manipular els alients tal i com indica el manual de bones pràctiques higièniques que teniu en un calaix de la cuina.
Els aliments que requereixen refrigeració menys de 24 hores els heu de conservar a menys de 8ºC. Els aliments que requereixen refrigeració més de 24 hores els heu de conservar entre 0ºC i 4ºC. Els aliments congelats els hem de conservar sempre a una temperatura igual o inferior a -18ºC .
La temperatura de cocció dels aliments ha de ser d’entre els 70ºC i 100ºC. La temperatura d’ebullició dels aliments ha de ser de més de 100ºC. Els aliments que es mengen freds, els heu de servir a menys de 8ºC.
Els aliments calents els hem de servir sempre a més de 65ºC, per tant, cal que quan cuinem respectem sempre les temperatures de cocció i si detectem que els plats que preparem no arriben a la temperatura de seguretat (més de 65ºC), caldrà que fem un reescalfament fins a aconseguir-la.
En finalitzar cada àpat heu de fer la neteja i desinfecció dels de marbres, electrodomèstics, superfícies, estris de treball i vaixella
En acabar, es la vostra obligació:
- Deixar en condicions higiènico- sanitàries correctes les superfícies de treball i lliures d’aliments i deixant les brosses netes i buides.
- Controlar visulament les temperatures de les neveres i congeladors.
- Netejar i desinfectar adeqüadament els marbres, electrodomèstics, superfícies, estris de treball i vaixella.
- Prendre les mesures adeqüades davant el tractament d’al·lèrgens i assegurar la traçabilitat dels aliments i les seves condicions.
Així mateix, teniu el dret de reclamar i formular queixa si algun d’aquests no es compleix.
ANIMALS DE COMPANYIA
Es possible portar gossos respectant les instal·lacions i la resta d’usuaris.
FARMACIOLA
Al vestíbul dels serveis sanitaris de la planta principal hi ha una farmaciola.
RESPECTE PER LES INSTAL·LACIONS I L’ENTORN
Si heu d’enganxar res a les parets feu-ho amb cinta de pintor (que no deixa senyal)
El responsable del grup es compromet a abonar els desperfectes que s´hi hagin ocasionat.
Quan marxeu seguiu les indicacions indicades a continuació
MENJADOR:
Podeu adequar la posició de les taules al vostre gust però quan marxeu netegeu-les, torneu-les a la posició inicial i deixeu les cadires a sobre.
Si us fem el menjar, preguem de la vostra col·laboració en el parar i desparar taula.Després de cada àpat les taules han de quedar netes i el terra escombrat.
DORMITORIS
Als dormitoris no es pot jugar, fumar, menjar ni beure
No es pot moure cap llitera, ni canviar els matalassos de llit.
EXTERIORS
La casa disposa de jocs i materials per al lleure en cas que el grup no en porti
No llenceu confeti de paper o plàstic.
RECOLLIDA SELECTIVA
Els ususaris estan obligats a fer recollida selectiva de residus tal i com es mostra en els cartells que es troben escampats per la casa.
MATERIAL DE NETEJA
És en aquest armari
A la cuina, en els armaris de sota les aigüeres hi ha bosses de brossa, draps i balletes.
Llums exteriors
La llum del parquing i la coma davant de casa s’encenen i es tanquen automàticament perquè van temporitzades. Si teniu alguna incidècia comuniqueu-ho. De vegades passa.
Recordeu de tancar els altres llums exteriors quan aneu a dormir
Servei d’internet, cobertura de mòbil i connexió 3G
A casa no hi ha wiffi. Bé si que n’hi ha però la senyal ve via satèlit, té molt poca velocitat i les megues són molt cares. Per tant no compteu amb accés a internet sino és per una emergència de consultar una dada.
Amb telèfonica-movistar no hi ha inconvenient de cobertura per la zona tot i que la senyal no és gaire bona. Amb la resta de companyies que no pengen de movistar hi ha problemes de cobertura i cal moure’s fins la carretera (150m) pertindre cobertura estable
No està permès portar equips de música propis sinó que heu de fer servir els nostres. Podeu utilitzar dos espais per escoltar música: el menjador i l’exterior. En ambdos espais hi ha equips de música domèstics però suficients.
Heu de portar la música descarregada i connectable via bluetooth o minijack.
No és possible conectar-se a l’internet
HEU DE DEIXAR LA CASA TAL I COM l’HEU TROBADA (o gairebé)
Teniu un document descarregable (a sota) que el podeu tenir a mà.
Material de neteja
És al menjador, en un armari abans d’arribar als WC.
A la cuina, en els armaris de sota les aigüeres hi ha bosses de brossa, draps i balletes.
Habitacions
Deixeu sobre el llit el llençol de sota (no la funda del matalàs), la manta, el llençol i la funda del coixí.
Cuina
Endreceu els estris utilitzats. Si hi ha algun got o plat humit no el deseu.Netegeu els marbres amb un drap humit. Emporteu-vos o llenceu les restes de les neveres. Netegeu la cuina i els fogons. Escombreu i prou.
Les brosses: Feu-ne recollida selectiva i portar-les als contenidors ubicats darrera la casa; sota les finestres de la cuina.
Menjador
Netegeu les estovalles i eixugueu-les amb paper. No les plegueu si son humides. Netegeu les taules i pugeu les cadires sobre les taules, escombreu i feu una fregada si és molt brut el terra
Exteriors
Endreceu les taules i cadires d’aquesta manera. No plegueu estovalles si són humides Colliu burilles i brossa si n’hi ha. Llenceu al calaix inferior les brases de la barbacoa si l’heu utilitzat.
Durant l’estada: sopars, dinars, celebracions.. es generen una gran quantitat de residus.
Us demanem que abandoneu la idea que “un dia és un dia” i que un cap de setmana o una celebració és un fet excepcional que pot justificar un comportament poc responsable amb l’entorn. Al contrari, us animem a que aprofiteu per donar exemple als convidats. Nosaltres hem fet el possible per facilitar-vos les coses.
Preparació
Assabenteu-vos amb antelació del nombre de participants que sereu per tal de preveure la quantitat necessària de menjar i així evitar comprar-ne amb excés.
Utilitzeu el correu electrònic o bé paper reciclat o amb el distintiu de qualitat ambiental per fer la difusió de la festa.
Seguiu uns criteris de compra sostenible en la mesura que us ho permeti el pressupost. Però la pregunta que us heu de fer és erquè és tant barat el menjar que no és de proximitat.
Prioritzeu la compra de productes de proximitat o bé procedents de l’agricultura ecològica per preparar l’àpat. Nosaltres comprem a Mura tota la carn i embotits i en determinades ocasions el pa
Eviteu comprar productes molt envasats (plàstic o paper d’alumini).
Escolliu begudes en envasos grans o retornables.
Eviteu l’ús de llaunes o ampolles de plàstic petites.
Adquiriu productes amb certificació ambiental. Les etiquetes ecològiques són certificats oficials que garanteixen que els productes compleixen uns criteris ambientals en el procés de fabricació, ús i comercialització.
Feu-ne la recollida selectiva de residus.
Utilitzeu la vaixella de casa però per la nit utilitzeu una vaixella compostable; d’aquesta manera disminuireu una part important dels residus generats durant l’àpat. I si opteu per la vaixella biodegradable teniu l’opció d’adquirir-la a casa i els que us sobri us ho abonem.
Si utilitzeu vaixella compostable, informeu els assistents que l’han de llençar al contenidor de matèria orgànica.
Utilitzeu guarniments reutilitzables per decorar l’espai de la festa (banderoles de roba…) o utilitzeu material reutilitzat. Podeu usar residus com ampolles, brics, paper de diari… per fer la vostra pròpia decoració.
Fomenteu l’ús de cotxe compartit o bé afavoriu que la gent vagi a peu.
Informeu als familiars i assistents heu adoptat criteris sostenibles en l’organització de la festa.
Eviteu utilitzar serpentines o confeti de paper i/o plàstic. La neteja posterior és molt costosa.
El dia de la festa un responsable o persona responsable que vetlli per la correcta separació dels residus durant l’àpat.
Tingueu cura que s’utilitzin correctament les escombreries i contenidors.
Si deixeu oberts els contenidors que utilitzareu facilitareu la feina als comensals a l’hora de separar els diferents residus del seu plat. 9
Informeu els participants de com han de separar correctament els residus i feu-ho conjuntament. Així no serà una càrrega per a una única persona i tots en sereu responsables
Expliqueu-ho concretant-t’ho amb els residus específics que es generaran durant el vostre àpat.
Sigueu respectuosos amb els veïns i limiteu el volum de la música.
Per les característiques dels grups de visitants i les seves necessitats, fan que la reserva sigui un acte amb compromís entre ambdues parts. En aquest sentit, no acceptem reserva directa d’allotjament però us guardem la data mentre us decidiu i mantenim contacte i fins i tot ens encanta que ens vingueu a visitar.
Per la idiosincràsia de les diferents necessitats dels ususaris en les seves estades no fem reserva directa. Però respectem escrupolosament l’ordre d’antiguitat
de la data en què ens entra reserva. En
aquest sentit, es considera l’ordre a partir de la petició de reserva justificada
amb un missatge de correu o whatsaap. No verbal ni telefònic. Per aquest motiu, perquè hom no es decideix al moment, en el calendari pot haver-hi dates lliures però sol·licitades o en tràmit. En aquest sentit si durant el temps que us decidim ens entra una petició per la mateixa data us avisarem i us donem pocs dies perquè us decidiu. De la mateixa manera, si finalment declina la nostra casa, us agraïm que ens ho comuniqueu amb la major brevetat possible.
Per confirmar la reserva de l’estada es demana una paga i senyal del 150€ (x dos dies) o 230€ (per caps de setmana sencer) i la resta del pagament és líquida la mateixa casa quan s’arriba o abans per transferància fent la “FACTURA” corresponent. Podeu fer la reserva, sempre amb el nostre consentiment accedint a l’Aparador d’questa web o clicant aquí.
https://elsaltmura.cat/aparador-de/serveis-als-allotjats/fes-la-reserva-de-lallotjament/
Si s’ha fet la reserva i es cancel·la per motius justificats amb més de 30 dies, es retornarà la paga i senyal. Si es comunica amb entre 7 i 15 dies d’antelació, com a mínim es retornarà el 50% del import de la paga i senyal i si es comunica en els 7 dies anteriors a la data d’arribada, la paga i senyal podrà quedar a la nostra disposició si els motius no són de causa major i justificables. Actuarem igual en el cas d’un escurçament no justificat de l’estada.
Per restriccions covid es retorna l’import de la reserva.
Consulteu l’apartat de “política de grups i preus” per conèixer si us correspon deixar fiança.
En cas afirmatiu, per grups de com a mínim 10 persones, s’abonarà la quantitat de 5€pax per mes que resta fins a l’estada amb un mínim de 250€ en concepte de fiança com a resposta a possibles deterioraments del mobiliari i/o utensilis, instal·lacions, i equipaments de la casa o bé que falti alguna de les peces de roba (llençols, mantes, tovalloles de bany… o dels electrodomèstics de la casa.
Així mateix, aquesta obliga a deixar la casa tal i com indica el document descarregable “abans de marxar”
Per al SALT, de la fiança en respon el grup íntegrament i no serà aquest qui passarà compte amb el responsable/s; si n’hi ha.
L’import d’aquesta fiança serà retornat en el termini de 2 dies laborables si es comprova que no hi ha ni danys ni desperfectes. Si es produeixen desperfectes es valoraran segons barem i es descomptaran de la fiança. En cas de que siguin superiors el client abonarà la diferència.
De la fiança i dels danys ocorreguts en respon el grup sencer actuant únicament com a portaveu qui ha fet la paga i senyal o els tractes amb la casa.
Som una casa de colònies i des de la comunitat educativa que ens visita entre setmana passant per a esplais caus, estudiants universitaris, grups diversos o famílies, l’adaptació les necessitats no només és una qüestió de servei sinó que és una oportunitat educativa i vetlla per protegir el nostre model d’instal·lació juvenil i els valors que ens defineixen. Per aixó, a vegades s’apliquen costos afegits a aspectes de formalitat i comoditat.
El més clar d’aquests aspectes és el lloguer dels llençols. A casa trobareu la funda del matalaç, el llençol de sota, la funda del coixí, la coixinera i la manta. Si veniu amb el vostre llençol o manta no us cobrarem res però si voleu que us possem el llençol (per comoditat o perquè no voleu dir a la resta del grup que ho portin), us cobrarem el joc sencer.
Passa també amb neveres exteriors, elements de decoració, servei d’ajudes, etc.
El cost de l’estada es composa per el cost de l’allotjament, el menjar (si en voleu) i els serveis extres.
En relació al cost de l’allotjament (inclou el dret a cuina), aquest parteix d’un mínim que varia segons:
- Estada de dia o amb pernoctació.
- Temporada: estiu o hivern
- Entre setmana o cap de setmana.
- Tipologia de grup (Comunitat educativa, entitats de lleure i resta de grups)
En relació al menjar oferim:
- Dret a cuina (servei de menjador).
- Servei d’àpats (us fem el menjar generalment només per algun àpat i us el serviu).
- Servei de taula en modalitat casa de colònies (amb ajuda vostra per parar i desparar taula i servir-vos el menjar que us donarem en safates en safates (nosaltres ens encarreguem de la cuina)
- Servei d’àpats i menjador i taula amb formalitat afegida (modalitat restaurant).
- Servei de renta plats (veniu, us ho feu i us netegem els plats i la cuina)
- Menús de cuina casolana adaptats al tipus de grups
Som una instal·lació juvenil d’iniciativa privada i vetllem perquè la casa de colònies sigui un espai de referència per al jovent. En aquest sentit, el nostre compromís amb la no discrimació del jovent per raó de l’edat i per preservar els valors ideoincràtics de les cases de colònies es garanteix a partir de quatre eixos:
- Sempre tindrà preferència el grup entri abans la petició.
- Cada grup gaudeix d’exclusivitat de la instal·lació i no la comparteix amb cap altre grup.
- Cada grup té garantida la participació i la presa de desicions en tot allò que afecta a l’estada partint d’uns mínims o límits (d’allotjament i cura i respecte per la casa i l’entorn).
- El cost de l’estada (partint dels mínims) és inversament proporcional a la participació i servei rebut (àpats, serveis i comoditats).
Una vegada s’assoleix el mínim de l’estada EL SALT ofereix descomptes als grups sota els següents principis:
- Els mestres que acompanyin als infants en les colònies tenen la part de l’allotjament gratuït.
- Oferim la possibilitat que els joves sense recursos puguin venir. Cap infant ha de quedar-se sense anar de colònies. En aquest cas consulteu-nos!
Contingut de l’acordií
Registre de viatgers
Què és el registre de viatgers?
És el procés de registrar les dades personals dels usuaris que fan estada en un allotjament turístic. L’usuari que s’allotja té la obligació de facilitar el seu document d’identitat a la persona encarregada de l’allotjament el dia de l’arribada o bé, en alguns casos, el turista facilitarà aquestes dades abans de l’arribada (check-in online).
I és que estem obligats a un procediment de registre de dades personals el dia d’entrada a l’allotjament i de comunicació d’aquestes dades a la Policia. És habitual a la majoria de països de la Unió Europea i d’arreu del món, per garantir una estada més segura, protecció de persones, bens i altres estudis.